Budite se
pospani i bez energije?

Evo što vam treba za zdrav i dobar san!

Porazna statistika

Čak 25% Hrvata ima problema sa spavanjem. Znamo što vam treba da napokon spavate kao beba

Hrvati doista spavaju loše. Jedno je istraživanje pokazalo kako čak 25% Hrvata loše spava, a tome se ne treba čuditi: stres, previše sjedenja, loša prehrana i nevježbanje čine svoje. Prije spavanja čak je 66% ljudi na mobitelima, šalju poruke i pregledavaju društvene mreže, a to uvelike remeti san. Sljedeći se dan bude umorni i razdražljivi, pada im imunitet i koncentracija, teško obavljaju svakodnevne obveze.

Rituali pomažu: pokušajte ustaliti vrijeme odlaska u krevet i buđenje. Tako će tijelo steći naviku koja će vam znatno olakšati da zaspite. Stručnjaci kažu da je idealno vrijeme za odlazak na počinak 22 sata te da se najbolje probuditi oko 7 ujutro.

Rješite probleme sa spavanjem uz Dormeo

Bez gadgeta prije spavanja: nemojte gledati u mobitel, tablet ili računalo prije spavanja. Svjetlo koje takvi uređaji isijavaju šalju mozgu signal da je još uvijek dan i tako otežavaju san. Nastojte sve gadgete ugasiti barem 30 minuta prije odlaska na počinak.

Kupite novi madrac i jastuk: kvalitetan madrac i jastuk preduvjet su dobrog sna. Ako se budite umorni i s bolovima u mišićima i vratu, velika je vjerojatnost da su za to krivi stari madrac i jastuk koji je promijenio oblik i čvrstoću.

Mirisi čuda čine: svježina i prozračnost u spavaćoj sobi pomoći će da lakše usnete. Idealna temperatura je od 18 do 22 stupnja Celzija, a ulje lavande ili čajevca djeluju umirujuće i antistresno, pa dodajte nekoliko kapi na svoje plahte ili jastuk.

Vježbanjem do sna: vježbanje povećava razinu energije tijekom dana, što znači da ćete do navečer biti spremni za san čim vam glava dotakne jastuk.

Vodič

7 trikova za bolji san koje možeš primijeniti već večeras

Bez spavanja nema dobrog života. Ova rečenica nipošto nije neka poštapalica već znanstveno dokazana činjenica: bez kvalitetnog noćnog odmora ljudski organizam ne dobiva mentalnu, emocionalnu ni fizičku snagu.

Bez tehnologije, molim

Ako želite (sigurno želite) svome tijelu ove noći darovati duboki san, 90 minuta prije spavanja ne surfajte po društvenim mrežama, ne gledajte televiziju niti ne čitajte vijesti na svom laptopu. Naime, isključivanje svih zaslona sat i pol prije počinka rezultirat će normalizacijom razine melatonina i kortizola, a time i boljim spavanjem.

Knjiga u ruci, san na oči

Možda je iz perspektive visokotehnološkog vremena u kojem živimo čitanje knjiga arhaična stvar, ali kada je spavanje u pitanju ovaj trik definitivno pali. Osim što će vam se umiriti moždane funkcije i tijelo pripremiti za noćni odmor, čitanje knjiga donosi još neke važne stvari kao što su inspiracija, poistovjećivanje kao psihološki okidač, obrazovanje…

Pouzdana podloga

S obzirom na to da jednu trećinu života provedemo spavajući, odabir madraca zapravo je jako važna stvar. Zamislite samo koliko ćete vremena na njemu provesti? Stoga birajte pametno jer želite madrac koji će popraviti vaše spavanje, a ne ga dodatno oslabiti. Pri kupnji madraca obratite pozornost na to da je riječ o prozračnim hipoalergenim modelima, izrađenima od mekane memorijske pjene u perivoj navlaci te da postoje u vama optimalnoj verziji mekoće odnosno čvrstoće.

Kofein režim

Kofein i spavanje nisu dobar par: ovo je vjerojatno najčešći savjet koji ste možda pročitali u vezi s lošim noćnim odmorom. Ni mi nemamo dobre vijesti za kavoljupce: kofein uistinu loše utječe na san. Preporuka liječnika je da - kada je u pitanju kofein - uvedete strogi režim. Posljednju kavu u danu trebalo bi popiti negdje oko 14 sati, kako biste organizmu dali dovoljno vremena da se kofeina riješi do odlaska u krevet.

Hladnije je bolje

Preporuka doktora za spavanje je da bi temperatura u spavaćoj sobi trebala biti oko 20 stupnjeva Celzijevih. Nekima se to možda čini prilično hladnom situacijom, ali dokazano je da se spava mnogo bolje u hladnijim uvjetima nego u toplijim. Dakako, tjelesnu temperaturu održavaju i kvalitetni pokrivači s navlakama od 100% pamuka čije su karakteristike čvrstoća i dugotrajnost te iznimna prozračnost.

Toplo-hladna igra

Ako teško zaspite, pokušajte s toplo-hladnom igrom: toplom kupelji i hladnijim tuširanjem. Temperaturu tijela ćete povećati, a potom smanjiti čime ćete organizam dovesti u stanje opuštenosti. Mnogi roditelji znaju da je to tajna metoda koja pomaže maloj djeci da lakše zaspu – i spavaju cijelu noć.

Dobra doza magnezija

U svoju svakodnevnu prehranu uključite hranu bogatu magnezijem: zeleno lisnato povrće, sjemenke buče i sezama, brazilske oraščiće… Studije, naime, pokazuju kako je prehrana bogata magnezijem direktno povezana s dubljim, neprekinutim spavanjem.

Madrac

Svi koji se žele napokon naspavati trebali bi znati ovih osam stvari

Napokon ste odlučili staviti kupnju madraca na vrh svoje proljetne šoping liste. Čestitamo! Upravo ste napravili prvi korak do toga da se ujutro budite naspavani, odmorni i spremni za izazove koji dan donosi. Prema istraživanju National Sleep Foundation, 93 posto ljudi ističe kako je udoban madrac preduvjet za kvalitetan san, a time i život. Doda li se tome da čovjek trećinu života provede spavajući nije ni čudno što je upravo madrac najvažniji komad namještaja koji kupujete. A kada ste ga posljednji put kupili? Nova generacija madraca tehnološki je mnogo naprednija od onih koje ste, recimo, kupili prije desetak godina. Uostalom, preporuka je stručnjaka da se madrac promijeni svakih deset godina. Ali potraga za pravim madracem nije nimalo lak zadatak. Jer postoji toliko različitih modela u velikom rasponu cijena. Donosimo vam osam ključnih savjeta uz pomoć kojih ćete postati madrac-stručnjak i najlakše pronaći savršen madrac za sebe.

Lista želja

Kada je u pitanju udobnost madraca, ne postoji univerzalni model koji odgovara baš svima: netko više voli tvrde, netko mekane, netko deblje, netko tanje...

Dobar madrac Dormeo

Prije nego što uopće krenete u kupnju madraca, napravite popis svojih očekivanja. Tako ćete uštedjeti mnogo sati u potrazi za pravim madracem, a prodavač u dućanu madraca će vam ponuditi samo one modele koji odgovaraju vašim željama.

Izležavanje u dućanu

Kupnja madraca je višegodišnja investicija u dobar život. Zato za kupnju madraca odvojite vrijeme i ne ubrzavajte proces. U dućanu madraca malo se izležavajte – i nemojte se sramiti. Najbolji način da pronađete pravi jest da legnete na madrac koji vam se čini savršenim te da ga isprobate u svim pozama u kojima spavate: na oba boka, trbuhu, leđima. Dok to činite, prvi osjećaj udobnosti neće vas prevariti već će vam "reći" jeste li našli pravog.

Ključne riječi

Ne morate se opterećivati tehnološkom terminologijom te znati definicije i razlike između, primjerice, madraca od memorijske pjene, Ecocell madraca ili madraca s pjenastim oprugama. Tijelo će vam reći koji je pravi model za vas. Evo što zapravo od svog novog madraca morate očekivati: da omogućuje prozračnost posebice kod osoba koje su sklone noćnom znojenju, da se ergonomski prilagođava tijelu te da ima antialergijsku, antibakterijsku i antimikrobnu zaštitu.

Veličina je ipak bitna

Kada kupujete krevet i madrac razmišljajte u maksimalnim vrijednostima: kupite najveći mogući model koji možete staviti u svoju spavaću sobu. Naime, istraživanja su pokazala kako veličina madraca omogućuje tzv. slobodnije spavanje, da se možete raširiti, rastegnuti, potpuno opustiti... Osim toga, mnogi partneri preferiraju veće modele jer tijekom noći znaju dobiti i nove članove: djecu, a ponekad i kućne ljubimce. Neka mjesta bude za sve.

Za malu djecu koja će postati velika

Kada kupujete novi madrac za dijete, imajte na umu da će ono na njemu spavati do tinejdžerske dobi. Dječje tijelo u razvoju treba mnogo mjesta, stoga je i ovdje savjet da prilikom kupnje odaberete najveći model koji možete.

Pazite na detalje

Stari jastuk i prekrivač mogu uništiti vaš dobar san unatoč novom udobnom madracu. Nemojte da se to dogodi i vama. Želite li se uistinu dobro naspavati, investirajte u jastuk i nadmadrac od, primjerice, memorijske pjene u perivoj navlaci.

Prilagodba tijela

Kada kupite madrac i on stigne u vaš dom, vrijeme je da napokon uživate. Prije nego što legnete na noćni počinak na svoj novi madrac, morate biti svjesni nekih stvari. Prvo, na vašem madracu nitko nije spavao, nije "osjetio" težinu stoga vam se može činiti tvrđi i čvršći nego što vam je bio dok ste se na istom modelu izležavali u dućanu.

Dobar madrac Dormeo

Drugo, nekim je ljudima potrebno nekoliko noći da im se tijelo navikne na novi madrac.

Održavanje madraca

Sada kada imate novi madrac na koji ste se navikli, brinite se o njemu. Primjerice, ako ga morate premještati iz jedne sobe u drugu, pazite da ga ne oštetite. Tu prije svega mislimo na zaštitu plahtom dok ga nosite te da ga ne savijate. Bez obzira kako to izgleda veselo u filmovima, ne dajte djeci da skaču po madracu. Osim što je to za njih opasno, može dovesti do unutrašnjeg oštećenja madraca. I da, s vremena na vrijeme rotirajte madrac: što je dolje neka postane gore.

Vodič

Mitovi i zablude o spavanju

Mit: Što više spavam, to bolje

Istina: Gotovo 30 posto odraslih nalazi se u skupini "dugih spavača", no ako ste među njima, morate znati da spavate li dulje od osam sati činite loše svom tijelu i zdravlju. Predugo spavanje jednako je štetno kao i kad premalo spavate. Povećan rizik od debljine, rizik razvoja bolesti srca, mogućnost razvoja dijabetesa, loša koncentracija... samo su neke od posljedica predugog spavanja.

Mit: Jutarnji bolovi u kralježnici nemaju veze s lošim snom

Istina: Ako u posljednje vrijeme nemirno spavate, budite se s bolovima u kralježnici ili umorniji nego kad ste legli, vrlo je vjerojatno krajnje vrijeme da odete u kupnju novog madraca. On je jedan od glavnih preduvjeta dobrog sna. Treba ga mijenjati svakih sedam do devet godina, a ako se radi o manje kvalitetnom, istrošenom modelu na kojem loše spavate, onda ga je potrebno i prije zamijeniti.

Mit: Nije važno koliko spavam, mogu nadoknaditi manjak sna

Istina: Ne možete nadoknaditi izgubljeni san. Dobro je pravilo da spavate polovinu vremena koje provedete budni. Znači, ako ste budni 16 sati, spavajte 8. No najvažnije ga je dovesti u red. 'Baš kao što ne možete ignorirati dug na bankovnoj kartici jer on neće nestati, ako ignorirate nedostatak sna, on neće samo nestati. Mislite o tome kao o bankovnom računu sna.'

Mit: Spavam li osam sati i dulje, udebljat ću se

Istina: Totalno pogrešno, čak naprotiv! Dobar san najbolja je dijeta! Spavate li sam jedan sat dulje nego inače, možete izgubiti pola kilograma tjedno. Ne spavate li dovoljno, padaju razine leptina, hormona koji vašem mozgu govori da imate dovoljno pohranjenih masnoća i energije što vam značajno povećava apetit.

Mit: Jastuk ne moram mijenjati dok se ne raspadne

Zabluda. Jastuk biste morali mijenjati čim mu se promijeni oblik (u pravilu svake dvije godine). Kako znate da imate dobar jastuk? Budite se svježi, odmorni i puni snage, a sasvim ćete se suprotno osjećati spavate li na jastuku koji ne odgovara vašem stilu spavanja.

Ideje

Ovo su znakovi da vam loš san remeti zdravlje... i evo kako to popraviti

Do dva ujutro spavali ste čvrsto poput bebe. Onda je uslijedilo neugodno buđenje i osjećaj težine i ukočenosti. Možda ste osjetili i pritisak u trbuhu. Prošetali ste, otišli do WC-a i vratili se u krevet. Pokušali ste zaspati, ali nije išlo... Vrtjeli ste se u krevetu, pokušavali se namjestiti, okretali jastuk, no san nije htio na oči. Ujutro ste se probudili mrzovoljni, bez energije, slabe koncentracije, bezvoljni i usporeni. Tijekom dana pojavila se neobjašnjiva slabost mišića te slaba koordinacija pokreta. Može se čak dogoditi da vam je zbog neispavanosti porasla tjelesna temperatura te ste osjetili drhtavicu. Zareda li se pak nekoliko noći da spavate loše ili nedovoljno, vrlo je izgledno da će vam oslabjeti imunitet i da ćete vrlo loše podnositi svaku stresnu situaciju. Evo što možete učiniti da biste riješili sve ove probleme:

Pokušajte odrediti svoj bioritam spavanja: pitate li znanstvenike, oni će ustvrditi kako je najbolje spavati od 22 do 6 sati ujutro i da će u tom vremenu spavanja organizam napraviti sve potrebno kako biste ujutro bili puni elana. Ako vama možda bolje odgovara raniji ili kasniji odlazak na spavanje, svakako vodite računa da spavate najmanje 6,5 sati.

Izbjegavajte tešku hranu prije spavanja: masna i začinjena hrana, grickalice, kolači, bijeli kruh i sladoled najveći su neprijatelji dobrog sna. Začinjena, preslatka i premasna hrana mogu izazvati gastrointestinalne smetnje refluksa kiseline ili žgaravicu, jer noću probavni sustav radi usporeno. Na vaš san loše će djelovati i kava i alkohol, a pomoći će vam, primjerice, šalica čaja od kamilice.

Odaberite madrac po svojoj mjeri: dobar madrac preduvjet je dobrog sna i zdravlja općenito, stoga posvetite pozornost na kakvom spavate. Važno je da je madrac odgovarajuće veličine, da pruža najbolju potporu vašoj kralježnici, da odgovara vašem načinu spavanja i da je, naravno, udoban. To znači da vam jednostavno treba biti udobno kad ležite na njemu. Izaberite madrac koji možete isprobati u svom domu.

Odaberite jastuk: dobar jastuk bi trebao držati vašu kičmu u prirodnom položaju, trebao bi odgovarati položaju u kojem spavate, trebao bi biti udoban i fleksibilan, a ako patite od alergija, trebao bi biti otporan na grinje i napravljen od hipoalergenih materijala. Kada kupujte jastuk vodite računa i o obliku te o vrsti punjenja.

Izbjegavajte večernji maraton pred TV-om ili na mobitelu: oboje smanjuje proizvodnju melatonina, hormona koji regulira normalan san. Prema novoj studiji bolnice Brigham and Women's Hospital iz Bostona, čitanje, primjerice, iPada prije spavanja ne utječe samo na to da teže zaspimo već ima utjecaja na opće zdravlje, budnost i cirkadijurni sat koji sinkronizira dnevni ritam spavanja s vanjskim uvjetima. Japansko istraživanje pokazalo je da se osobe koje večer provode pred televizijskim ili kompjutorskim ekranom češće žale na neispavanost iako spavaju jednak broj sati kao i oni koji večer ne provode na taj način.

Higijena dobrog sna

Napokon usvojite navike koje će vas preporoditi

Želite li se već večeras naspavati kao beba? Da biste uspjeli u tome počnite doista brinuti o tome gdje spavate, na čemu spavate i koji će vam rituali pomoći da se uspavate.

Bez stresa u krevet: vrlo je važno osmisliti neki ritual prije spavanja kojim će se prekinuti veza između svega onoga što izaziva stres i trenutka kada se ide spavati.Ritual može trajati od deset minuta do jednog sata, a svrha mu je opuštanje koje se može postići, na primjer, čitanjem nekog laganog štiva, meditacijom ili toplom kupkom, nakon čega će san sigurno biti bolji.

Slušajte opuštajuću glazbu: rezultati mnogobrojnih svjetskih studija pokazali su kako slušanje lagane, opuštajuće glazbe prije spavanja ima mnogo blagodati. Prema istraživanju britanskog Travelodgea, čak 84 posto ljudi sluša glazbu u krevetu kako bi lakše zaspali. Ne znate što slušati? Prema listi koju je sastavio Britanski Telegraph, glazba skupine Coldplay najbrže će nas uspavati, a prije počinka dobro je slušati i glazbu kanadskog pjevača Michaela Bublea, Snow Patrola, Alicie Keys, Jacka Johnsona, Taylor Swift, Mozarta, Barryja Whitea, Leone Lewis i Radioheada.

Ne štedite na madracu, jastuku i posteljini: želite li se doista naspavati, najvažniji je dobar krevet, kvalitetan madrac, jastuk i udobna posteljina. Ne čekajte da vas opruge iz madraca počnu probadati u leđa – zamijenite madrac čim je promijenio oblik, udubio se i postao neudoban. Preporuka je to činiti svakih sedam godina, a tužna je istina da mnogi to čine tek nakon 10 godina ili više. Isto vrijedi i za jastuk. Iako čak 70% ljudi tvrdi da je ugodan jastuk itekako bitan za dobar san, većina nas čini veliku pogrešku i predugo ih koristimo. Jastuk bi trebalo mijenjati nakon najdulje dvije godine.

Nek vam bude ugodno u sobi: vrlo je važno da vam je soba prozračna, a za vrijeme spavanja potrebno je prigušiti zvukove i svjetlost, te izbjegavati odviše visoku ili nisku temperaturu. Iz spavaće sobe biste trebali izbaciti sve nepotrebne stvari i držati se opuštajućeg minimalizma. Idealna temperatura za spavanje je od 18 do 22 stupnja.

Dobar san za dobar život

Činjenice o spavanju koje morate znati

Malo tko od nas ne voli spavati. Mnogi bi rekli da je to naljepši završetak dana, vrijeme kada ne mislimo ni na što, kad odmaramo mozak i punimo baterije. Kada smo neispavani nismo dobre volje, boli nas glava, izgledamo loše i nemamo snage nizašto. Bez dobrog sna nema dobrog zdravlja, a evo zbog čega se još važno naspavati.

Spavajte da biste bili zdraviji: tijekom sna cijelo se tijelo opušta, a to je ono što vam treba nakon svih dnevnih obveza. Ne spavate li dovoljno i imate li loš san, vrlo je vjerojatno da ćete biti podložniji infekcijama, mučit će vas glavobolja, nervoza, depresija, izgledne su srčane smetnje, visok tlak i dijabetes. Stoga, spavajte da biste bili zdraviji i pobrinite se da vam prostorija u kojoj spavate, kao i madrac i posteljina, budu što udobniji.

Kada ste naspavani mozak radi bolje: tijekom spavanja mozak se regenerira i dovoljna količna sna nužna je za koncentraciju. Kada ste dobro naspavani mozak radi bolje jer poboljšavate komunikaciju među neurotransmiterima te je učenje i procesuiranje novih informacija lakše. Stoga, prije važnog ispita ili poslovnog izazova u kojem će na kušnju doći vaše intelektualne sposobnosti, dobro se naspavajte!

Dobar san Dormeo

Dobrim spavanjem protiv demencije: istraživanje objavljeno u časopisu Neurology pokazalo je da odrasle osobe koje ne spavaju dobro mogu imati povećani rizik od Alzheimerove bolesti. Istraživači ne znaju uzrokuje li loš san brže napredovanje bolesti ili rani znakovi bolesti vode do poremećaja spavanja – ili oboje. U svakom slučaju, kronični problemi sa spavanjem ukazuju na povećani rizik od razvoja demencije kasnije u životu.

Dobro naspavani bit ćete sretniji: za dobro je raspoloženje nužna adekvatna količina sna. Manjak sna uzrokuje povećanje razine hormona stresa, a povećana razina hormona stresa narušava kvalitetu sna. Izađite iz začaranog kruga i ne budite mrzovoljni jer ste loše spavali. Napete filmove, tipkanje po mobitelu i svađanje s partnerom prije odlaska u krevet zamijenite ritualom opuštanja za laku noć! Dobra knjiga, opuštajuća glazba, nježan razgovor pravi su recept.

Beauty sleep kao najbolji anti-age: znaci umora i neispavanosti odražavaju se i na licu ističući bore i podočnjake. „Beauty sleep“ zasigurno je najednostavniji način kako očuvati ljepotu i mladenački izgled. Dermatolozi ističu kako manjak sna uzrokuje stezanje krvnih žilica na licu što rezultira nastankom tamnije pigmentacije na dijelovima kože. Neispavani ljudi često djeluju ljutito, umorno, tužno i u svakom slučaju starije nego što jesu.

Dobrobiti popodnevnog sna: popodnevni san je prirodan. Čak štoviše, smatra se da je kratki popodnevni odmor (nap) jednako kvalitetan kao da smo produljili noćno spavanje za 90 minuta! Također, popodnevni odmor pridonosi boljem raspoloženju i radnom elanu. Uz to, ne treba zaboraviti da vježbanje, tj. tjelesna aktivnost u trajanju od 30 do 60 minuta na dan znači jednako kao dodatni noćni san od jednog sata.

Vodič

10 pravila za dobar san

Pridržavanje pravila takozvane higijene spavanja može pomoći da se izbjegnu ili ublaže problemi s nesanicom.

1. Spavajte koliko je potrebno –
6,5 do 8 sati je preporuka
2. Ustajte iz kreveta u isto vrijeme
3. Nabavite kvalitetan madrac i jastuk
4. Vježbajte, ali ne neposredno prije spavanja
5. Osigurajte ugodnu temperaturu sobe
(ne prekomjerno topla)
6. Prije spavanja konzumirajte mali, a ne obilan obrok
7. Kavu pijte samo ujutro i rano prije podne
jer kofein remeti spavanje
8. Izbjegavajte alkohol jer uzrokuje isprekidano spavanje
9. Spavajte na pamučnoj posteljini
10. Zaštitite se od buke u spavaćoj sobi

Infografika

Ovo morate znati o spavanju

Infografika Dormeo Infografika Dormeo

Madrac

Evo zašto je dobar madrac najbolja uspavanka: nećete vjerovati koliko madrac utječe na zdravlje i vitalnost

Razlozi probdjevenih noći i jutarnjeg umora mogu biti brojni i ozbiljni – od genetike, kroničnih bolesti pa sve do menopauze, ali vrlo često se krivac krije ispod vas – loš madrac.

Nespavanje i bolovi zbog lošeg madraca

Većina ljudi izboru madraca ne posvećuje previše pažnje, a posebno im ne pada na pamet da bi upravo madrac mogao biti uzrok njihovog nespavanja, ali i bolovima u vratu, kralježnici, glavi… Liječnici tvrde da su njihovi savjeti i terapije za probleme nesanice često neučinkoviti upravo zato što pacijenti spavaju na madracima koji su zapravo jedan od glavnih uzroka njihovih problema. A koliko loš ili star madrac može škoditi zdravlju najbolje govori podatak da čak 70 posto osoba starijih od 30 godina već pati od bolova u zglobovima i kralježnici, hernije, išijasa, nesanice, glavobolja i loše cirkulacije. Svi ti problemi u većini slučajeva nastaju kao posljedica nepravilnog položaja pri spavanju, odnosno spavanja na neodgovarajućem madracu.

Loš madrac iskrivljuje kralježnicu

Spavanje na mekanom, istrošenom ili odviše čvrstom madracu, te madracu punom ulegnuća, može oslabiti mišiće leđa i dovesti do iskrivljenja leđne kralježnice što izaziva bol. Madrac koji jamči kvalitetan san mora se prilagoditi obliku tijela tako da blago podupire kralježnicu omogućavajući joj da zadrži svoj prirodan oblik slova "S" jer su u suprotnom leđni mišići prisiljeni na rad kako bi kompenzirali neprirodan položaj kralježnice. Izbor modela i materijala madraca je individualan – najbolje je isprobati madrac prije odabira.

Dobar madrac Dormeo

Znakovi da vam treba novi madrac

Spavanje na istrošenom madracu je poput trčanja maratona u istrošenim tenisicama. Odlučite se na kupnju novog madraca ako:

Važan je i jastuk

Naravno, za dobar san važan je i jastuk koji podupire glavu i ujedno ispunjava udubinu na mjestu gdje se nalaze vratni kralješci. Preporučuje se da jastuk bude nizak i ne pretvrd te izrađen od prirodnih materijala, kao što su pamuk i lan. Dobar izbor su i anatomski oblikovani jastuci koji na različit način podupiru glavu i vrat, a idealno su rješenje za osobe s problemima glavobolje te bolova i ukočenosti vrata.